Pentru că "Dintre toate infernurile, infernul iubirii este cel mai crunt.”
"Condamnații" locuiesc într-un palat de cleștar și cred că se numără printre cei aleși. Apoi realizează că palatul lor e o închisoare din care nu mai există cale de ieșire.
Și atunci, "până când moartea ne va despărți" devine salvarea.
Autor: August Strinberg
Text de spectacol adaptat de Radu Crăciun
Distribuție:
Maria Costeschi
Răzvan Răduță
Mihai Niță
Regie: Radu Crăciun
Scenograf: Ioana Șomănescu
Muzică: Filip Mureșan, Maria Grosu
Coregrafie: Vlad Pelin
Proiecții video: „Celestografii”, de August Strindberg
Durata: O oră și 45 de minute (fără pauză)
Producător: Teatrul Apropo, 2022
Festivaluri:
Festivalul Bucharest Fringe, Ediția a 12-a, 2022
Cronici și impresii:
- „Regizorul Radu Crăciun are curajul și / sau nebunia să se ia la trântă cu două texte simbol ale marelui dramaturg suedez („Inferno” și „Dansul morții”) despre care orice împătimit de teatru trebuie să aibă amintiri (vocea Ginei Patrichi la teatrul radiofonic sau perechea Melania Ursu –Anton Tauf la Teatrul din Cluj). O face într-o altă cheie, îmbinând tragicul cu grotescul, drama cu vodevilul, melodrama cu farsa, umorul cu meditația filozofică.” (Alina Maer – Scene și Cuvinte)
- „Un vag aer familiar pluteste asupra textului si spectacolului, pentru cei “initiati” in cultura si arta nordica moderna, de sorginte protestantă [...] Nu lipsesc chiar si sugestii beckettiene (sau ai altor autori din secolul XX, dramaturgi ai absurdului sau disperarii, precum americanii Tennessee Williams ori Edward Albee), pe principiul borgesian al marilor autori care-si creeaza precursorii.”
„Actrița Maria Costeschi este interpreta ideala pentru rolul Alisei, iar pentru mine a fost o revelatie (probabil multa vreme nu mi-o voi putea scoate din minte, amestecul ei de suferinta, vulnerabilitate si perversitate, dominatie este de zile mari). [...] Felicitari tuturor tinerilor actori, ii mai enumar o data: Maria Costeschi (Alice), Răzvan Nicolae Răduță (Edgar), Mihai Niţă (Kurt), Tudor Morar (Sentinela)!” (Doinel Tronaru, critic de teatru și film)
- „Un fel de roast pe bază de Strindberg, depresie, nebunie, fascinația pentru moarte. Și care își încheie scurtele pasaje de splendide mostre de ha-ha, hi-hi, ho-ho emise într-un fel care l-ar face și pe Brecht să se considere prea puțin expresionist. (Mihai Brezeanu, Musical noir la demisol de Pipera - Dansul morții)” - Mihai Brezeanu Agenda LiterNet / Mihai Brezeanu: Musical noir la demisol de Pipera - Dansul morții
Proiect co-finanțat de către A.F.C.N. în cadrul Festivalului Bucharest Fringe, ediția a 12-a.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.